Tämä viimevuonna alkuunsa saanut grillipaikka on nyt kunnossa ja osa kasveista on jo paikallaan. Mutta uskokaa pois muutamia myös jo lähtee muualle. Tässä kulmassa (alakuva) on kaksi kärhöä tarhaviinikärhö Prince Charles ja loistokärhö Multi Blue. Charles on uusi kellarissa ollut talven ja Multi Blue on siirretty poistuvasta penkistä.
Kärhöjä on yhteensä neljä kummastakin päässä kaksi. Tässä alakuvassa päässä on uudet tarhalyhtykärhö "Diana" ja viinikärhö " Purp Elegans . Istutin Dianan ja Charlesin samaan penkkiin mutta eri kulmiin Camillaa ei hyväksytä vaikka ei taida sen nimistä kärhöä edes olla 😃 .
Penkin takana on leveämpi käytävä huoltoa varten ja raudoitus verkossa on kaksi isoa haravakoneen pyörää . Sain vuosi sitten tuliaiseksi tämän hirven minkä kiinnitimme yhteen raudoitus neliöön. Näitä voi tilata netistä lisää minkä aiomme tehdä ....ehkä kaksi erilaista eläin tai kasvi kuviota kummallekin puolelle.
Keskellä on grilli ja rengas mikä on jopa 80 cm halkaisijaltaan , se on niin iso että siihen ei ole löytynyt ritilää eikä todennäköisesti löydykään. Pitää teettää jossain vaiheessa.
Perennoja on tosiaan jo aika reilusti koska penkki on aika iso. Siinä on pääroolissa 11 pionia. Keväällä kukki erilaisia esikoita, pumila iiriksiä ja tarhakylmänkukkaa. Pionien välissä erilaisia liljoja.
Kaikki pionit lähti hyvään kasvuun syksyn istutuksien jäljiltä mutta kukkia on vasta muutamia.
Jotkut liljat sai kylmää keväällä ja liljakukot kiusaa jotkut on ihan ruskettunut. En taida osaa näiden hoidossa. Mutta avaus postaus on taas tehty .