perjantai 5. tammikuuta 2024

Kukkaa pukkaa .

Tässä kaktuksessa minkä kuvia jo olen laittanutkin löytyi  peräti 375  kukkaa mitkä oli voi sanoa yhdellä aikaa kukassa ja niitä oli ihan kerroksittain . Ja mikä upeinta se oli kukassa joka puolelta eikä vaan yhdeltä  reunalta  . Se alkoi pudottamaan kukittuaan myös sitten niitä tasaiseen tahtiin joka päivä  , laskimme ja laitettiin ylös  . Ihan muutama nuppu kuivui  ennenkuin kehittyi kukkaan .



Sain myös ihanan kimpun mieliväreissä kukkakauppias ystävältä  . Sopii hyvin tähän nappula maljaan  . 


Kukat tähän aikaan vuodesta on mitä ihaninta . Kesällä ei tule ainakaan ostettua kun puutarhassa on vaikka mitä  . 


Sain jouluna kolmivanaisen  ruukku Amarylliksen mikä oli aika nuppuinen mutta nyt on avautunut mukavasti laitoin sen tähän eteiseen pöllin kuoren sisälle  aito Amarylliksen tilalle  sen ajattelin viedä mökille loppukukintaa tekemään siinä on vielä yksi kukkavana aukeamatta .

 



Ostin kolme tulilatvaa niitä minulla ei ole ollutkaan vielä  laitoin ne tähän punottuun koriin  . Näitä koreja minulla on vaikka minkälaisia ja käytän niitä erilaisissa kukka jutuissa  . Joulupöydän  valkoisen liinan tilalla on ollut jo yksivärinen punainen ja nyt taas tämä liina toistamiseen  . Näitä käytän näin talvella minulla on pöytäliinoja jonkinverran ja tykkään myös niitä käyttää ja vaihdella  . Valkoisen liinan sain hyvin puhtaaksi vaikka siinä oli muutama tahra  . Mutta olen sanonut että läiskät liinassa on elämisen merkkejä vaikka hyvin ne lähtee hyvillä aineilla . Minä olen muuten ollut tahranpoistaja kemiallisessa pesulassa nuoruudessa  . Silitin myös satoja sairaalan mekkoja ja prässäsin huoltamo työntekijöiden pukuja . Silloin oli tuulilasin pyyhkijät ja tankkaajat huoltamoilla . Varmaan niistä ajoista sain jonkinlaisen tarpeen silittää vaatteeni ja mankeloida lakanat ja pyyhkeet  . Vaikka silloin inhosin jatkuvaa silitystä sitä kun piti tehdä joka työ päivä. Olen myös pessyt monia valkolakkeja ja ommellut uudestaan kankaan takaisin  . Kummallista kun tämäkin tuli yhtäkkiä mieleen  näistä pöytäliinoista .

Onkohan seuraavat kukkaostokset jo keväisempiä  ?


Mutta tällaista tällä kertaa  . 

31 kommenttia:

  1. Vau mikä kaktus! Ihan tajuton määrä kukkia! Oon ollu tyytyvääne oman kaktuksen, n.kymmenen kukan kukintahan :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos minä vaihdoin pari vuotta sitten sen tähän ruukkuun piti pari vuotta kukkimis taukoa ehkä pari kukkaa nyt tämä tajuton määrä .

      Poista
  2. That's an impressive cactus with 375 flowers! Check out my YouTube channel at https://www.youtube.com/watch?v=V0h64fPOK94. Leave a comment if you like, and a subscription would be appreciated. Thank you!

    VastaaPoista
  3. Oi, miten paljon kukkia kaktuksessa ja ihanan värinen🌸
    Upeat asetelmat ,niin juhlalliset.
    Minä se niin viherkasvien kanssa puuhastellut.
    Nyt sitten kukkakaupasta ostin heinäkasveja. Leikkokukkia menin ostamaan, mutta heinien kanssa tulinkin pois😂
    Mukavaa loppiais viikonloppua✨️

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos viherkasveja en muista koska olen ostanut.
      Välillä mieli muuttuu matkalla ja se suotakoon.
      Kiitos hyvää kohta uutta viikkoa .

      Poista
  4. Mahtava määrä kukkia kaktuksessa!

    VastaaPoista
  5. No totisesti kukkaa pukkaa! Komea näky tuo kaktus.

    VastaaPoista
  6. Voi ihanuus tuota kaktusta. Miten saat sen kukkimaan noin. Minulla kukkii marraskuunkaktus, mutta vain muutamalla kukalla (enkulinkäsityöt)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No en ymmärrä mikä tämän sai näin kukkimaan .Oli lasituksen sisällä pitkälle syksyyn niinkauan kuin huomasin nuput .

      Poista
  7. Taidat olla varsinainen viherpeukalo, satumaisen loistava kaktus. Joulu on kukkien aikaa ja pian alkaa tulppaani aika.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos sini ja mukavaa kun vierailit blogissani toivottavasti tulet toistekin . Tulen vastavierailulle .

      Poista
  8. Hyvin kukkaisaa! Kukat ilahduttavat ja nyt hankien peittäessä maan, on mukava saada kukista iloa sisällä. Oli kiva kuulla työhistoriasi tuosta vaiheesta :).

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Nyt tämä syksy ja talvi on minulle sisäkukkien aikaa.
      Kiva oli muistella.

      Poista
  9. Siinä on ollut iso homma laskea nuo kaktuksen kukat! Osaat nauttia kauniista asioista kuten kukista ja liinoista, se on hienoa.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No me laskettiin sitä mukaa kun niitä putoi lattialle ja laitettiin ylös paperille ,itseasiassa hauskaa puuhaa .
      Kiitos .

      Poista
  10. Kaktus laittaa nyt parastaan. Omani kukki joulun alla aika runsaana. Nyt siinä on uusia nuppuja. Olen miettinyt kaktukselle uutta sijoituspaikkaa. Ehkä se kukkisi joka puolelta, jos myös valoa tulisi tasaisemmin.
    Minä silitän kaikki t-paidatkin monista muista vaatteista puhumattakaan. On kiva laittaa siisti vaatepino kaappiin. Samoin mankelointi kuuluu vakituiseen pyykin käsittelyyn. Silittäminen ei välttämättä ole kaikkein mukavinta puuhaa, mutta kiireettömänä aikana voi samalla kuunnella vaikka radiota ja ajatella omiaan. Olen jutellut nuorempien kanssa silittämisestä. Monet eivät edes omista silitysrautaa. Kauluspaidat ovat suosittuja etenkin edustustehtävissä. Vievätkö nuoret paitansa silitettäväksi jonnekin?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Nyt tämä kaktus pisti kyllä parastaan . Tämä oli lasituksen sisällä pitkälle syksyyn sisälle otin kun nuput alkoivat näkyä . Lasituksen sisällä on pöytä minkä päällä se oli verhot edessä ainoastaan ylhäällä kolmion mallinen ruutu antoi valoa . Mietin riittääköhän tämä valo sille näytti riittävän . Ylhäältä tuleva valo varmaan teki sen että kukki joka puolelta .
      Juu samaa olen minä miettinyt mutta nähnyt myös että kauluspaidat on myös silittämättä päällä ihan ruttukasana .Hui .

      Poista
  11. Todella upeasti kukkiva kaktus. Laitahan joskus kukitusohjeita tulemaan.
    Kukkivat kukat ilahduttavat, joulun ohella, tähän vuodenaikaan kyllä tosi paljon. Kaunista.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos lue edellinen vastaus muuta ohjetta en tiedä . Meillä on etelään päin lasitus joten verhot oli kiinni joka puolelta. Kolmio ikkunaan ei ole verhoa .

      Poista
  12. Hei Nila!
    Oikein kauniita kukka asetelmia. Minun äidillä oli tuollainen mahtava kaktus joka oli täynnä kukkia. Olen itse yrittänyt hoitaa tuollaista, mutta en oikein saa sitä viihtymään.
    Terveisin Marika

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ihmettelin kyllä minäkin tämän innostusta moiseen määrään kukkia .

      Poista
  13. Oi miten kauniita kukkia sinulla on. Minulla on vain jouluisia tekokukkia. Näin talvi-aikaan kissani tahtovat syödä kaikki oikeat kasvit ja osa joulukukista on niille myrkyllisiä. Helpommalla pääsen tekokukkien kanssa.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Nykyään tekokukat on ihan aidon näköisiä että mikä ettei . Kiitos .

      Poista
  14. Ihanat talvikukkaset 🌺🌸🌼 ja uskomattoman upeasti kukkiva kaktus.
    Kauniita asetelmia. Mukavaa tammikuuta!

    VastaaPoista
  15. Kiitos sinulle sanoistasi ❤️

    VastaaPoista