maanantai 19. helmikuuta 2024

Väri räjähtelyjä

 

Minä olen pitänyt itseäni rauhallisten värien ystävänä  mutta huomasin kuvia selaillessa että kyllä täälläkin pirskahtelee . Jos itse olisin piirtänyt kukan olisinko pystynyt näin mielikuvituksellisiin väreihin ja niiden yhdistelmiin  . Luonnolla on ihmeellinen sivellin .




Ennenkuin tämä oli kukkinut kertaakaan olin varma että se kukkii valkoisen kukinnan . Jotenkin nämä värit ei oikein ollut parit keskenään  . Miten laittaa tällaiset lehdet ja sille tällaisen kukan .




Tämä taas näkyy kaivolta kotia saakka  ....on sellainen sanonta .

Tällä taas on useampi väri kukinnossa

Tähän on kuin joku olisi jälkikäteen vetänyt nuo viivat .

Näsiät saa metsän palamaan. 

Tämä on todella traamaattinen. 

Tässä on kuin kaksi eri kukkaa päällekkäin .

Vain noin kaksikymmentä senttiä korkea .

Voiko erikoisempaa keskustaa olla  .





Voiko näin tummaa edes olla  .





Keltavihreät lehdet ja  kukinto kauneimpia keltaisia .




Näkisin mielelläni teidän räväkkyyksiä . 

32 kommenttia:

  1. Kauniita värien pärskähdyksiä. Kyllä on kesää kova ikävä.

    Ihana kuva tuo ensimmäinen. Minä hautasin Iirikset liian syvään ja katosivat lähes tyystin. Aikaisemmin kun juurakko oli lähes paljaana - kukkivat jopa minulla poropeukalolla.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos vaihtelevasti kukkii eri lajikkeet minullakin pitää tarkastella niiden paikkoja tänä vuonna .

      Poista
  2. Kyllä väriä löytyy! Ihan ihmeellisiä kukkia, kun alkaa tarkastella lähemmin.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Juu minäkin olen alkanut kiinnittämään huomiota erilaisiin asioihin .

      Poista
  3. Monenlaista löytyy, ihan värejä ja yhdistelmiä. Minun räväkkyyksiä löytyy taatusti blogistani useammastakin postauksesta :)

    VastaaPoista
  4. Hauska juttu. Kukissa on tosiaan mitä erikoisempia värejä ja kuviointeja.

    VastaaPoista
  5. Luontoäiti totisesti osaa. Joka ikinen vuosi jaksan ihmetellä esimerkiksi kirjopikarilijan shakkiruutuja. Minusta puutarhassa saakin pirskahdella.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Juu minulla ei ole ainuttakaan kirjopikaria...miksiköhän ?

      Poista
  6. Upeita kukkia! Todellinen värien räjähdys. Pidän niistä paljon! Kiitos postauksesta!

    VastaaPoista
  7. Hienoa värien ja kuvioiden ilakointia, niin ihmeellisiä kukintoja. Minullakin on yksi kuva syysleimusta, jonka samassa kukkatertussa on kahdenlaisia kukkia.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos leimuissa muutenkin löytyy värejä ja niitäkin minulta löytyy .

      Poista
  8. Ooo-la-laa.... ihana värikirjo!! Mulla pirskahtelee vain keittiössä ja maalituubeista.... ja juu - vaatteeni ovat myös värikkäitä... kukkia en saa loistamaan, joten puutarhamme on varsin yksivärisen vihreä.... ilo katsella teidän onnistujien värileikkejä ja kesää kohtihan tässä mennään... iloinen tuosta isosta keltaisesta mollukasta, joka päivä päivältä jaksaa kiivetä korkeammalle ja korkeammalle!

    VastaaPoista
  9. Hei Nila!
    Oikea värien ilotulitus. Nuo tumman liilat Iirikset on aivan ihania. Iirikset yleensä ovat hyvin monivärisiä. Minun ei kuki enää.
    Terveisin Marika

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Iiriksiä minulla on todella paljon erilaisia ja eri värejä .

      Poista
  10. Värejä löytyy kukissa! Kaikki kauniita.

    VastaaPoista
  11. Luonto tarjoaa meille niin paljon väriä ja kauneutta.
    Rakastin kaikkia kukkasi, varsinkin 1. kuvan liljaa, se näyttää todella maalatulta 😊

    VastaaPoista
  12. Kovasti jo kaipaakin värejä maisemaan, vaikka olen kyllä nauttinut luminäkymistäkin.
    Kuvasarjassasi huomasin että keltainen sävähdytti minua eniten. 💛

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Lumimaisemat on kauniita mutta nyt saisivat jo väistyä .

      Poista