keskiviikko 7. helmikuuta 2024

Vastakkais väriset säärystimet.

 Näin jossain tämän ohjeen ja siitä tehdyt sukat  . Ajattelin että jos sen kuvion tekisi säärystimiin ja kiehtoi vielä tehdä niistä  vastakkais väriset  .


Kuvio on erittäin helppo  toteuttaa  .



Käytiin äänestämässä ja samalla kirpparilla. Siellä oli sukkamyyjiä ja nämä erilaiset kiinnostivat kovasti jopa jutteluihin asti .


Viihdyn hyvin mekoissa ja se onkin minulla voi sanoa joka päivä päällä . Säärystimet on siitä mukavia että voi käyttää erilaisten kenkien kanssa myös niiden mihin ei villasukat mahdu  .


Käytättekö tekin säärystimiä vai onko ne oudot käyttää  ?


Mutta tällaista tällä kertaa  😀 .

30 kommenttia:

  1. Nätit ja hauskat. Käytän ohuita säärystimia, jotka jää lahkeen alle. Antavat mukavasti lisälämpöä.

    VastaaPoista
  2. Kaunis kuvio. Tykkään säärystimistä. Itselläni valkoiset Tokmannilta ostetut.
    Jos huonelämpötila laskee voi pistää säärystimet yöpaidan kanssa.
    Kävin eilen ennakkoäänestämässä minäkin 🙂

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos minä puen yöpaidan ja sukat vasta ylös noustessa mutta käy säärystimien käyttö myös hyvin sinunkin tavallasi .😀 .

      Poista
  3. Voi että, onpa tosi ihanat! Kauniin värisetkin, ja kiva idea vastakkaisista väreistä.
    Minäkin tykkään käyttää säärystimiä. Voi käyttää matalampivartisia kenkiä, eikä mene lunta kenkiin, eikä sääret palele. Kivan näköisiäkin nuo ovat, etenkin tuollaiset oikein kauniit kuin nuo sinun.

    VastaaPoista
  4. Tuo eläväinen kuvio sopiikin erityisen hyvin juuri säärystimiin. Joskus olen käyttänyt säärystimiä mutta jotenkin unohtuneet...-D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos hyvä että muistutin niiden käytöstä 😀 .

      Poista
  5. Eikö olekin kiva neuloa jotain tuommoista vähän hassua oman pään mukaan?! Minulla ei ole säärystimiä. Ulkotöissä pidän kyllä pitkävartisia villasukkia kumisaappaissa. Muuten tykkään eniten mekoista ja hameista ja niiden kanssa kuviollisista sukkahousuista, näin talvella vähän paksummista.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tämä oli mukava projekti . Minä en omista yhtä ainoatakaan sukkahousua .😀 .

      Poista
  6. Kivan väriset säärystimet, vähän kuin luomuväri ;) tuo kuviointikin on kiva. Minulla on yhdet säärystimet. Käytän harvakseltaan. Viimeksi taisin käyttää hierojalla käydessä, kun käsivarsia aina ehtii alkaa palelemaan, eli käsissä siis.
    Kivan näköinen mekkokin sinulla. Minä käytän harvoin mekkoa. Collareissa vaan kotona löpöttelen.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos mutta tässä taas huomataan kuinka kätevät on säärystimet sinä keksit heti uutta käyttöä .😀 .
      Kiitos minä taas käytän aina mekkoa paitsi ulkoillessa .
      Collareissa on varmasti kiva löpöttää .😀 .

      Poista
  7. I-H-A-N-A-T...... ja täällä ilmoittautuu toinen mekkoilija... rakastan mekkoja....
    tosin mulla "säärystinmäisiä" villasukkia niiden kera. Elipitkävartisia sukkia, jotka "ruttaan" nilkkaa lämmittämään, sukkahousun tai trikoiden päälle. Mulla on muuten eripari kenkiä - ihan juhla-avokkainakin.. herättävät kyllä keskutelua, että onko ne oikeasti olleet noin (punainen ja musta) vaiko onko sulla molemmat, hih... mulla on molemmat ja vielä sinisetkin samanlaiset.... hauskaa hassutella!! Sulla on muuten kuvassa IHANA mekko!!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos pitkiä villasukkia on minullakin useimmin vielä kuin säärystimiä mekon kanssa .
      Eikö se Robin ollut myös eripari kenkien ystävä 🤔 .
      Kiitos mekosta minä pidän paljon siinä on villaa mukana ja ostettu kesällä yhdestä ruukista. 😀 .

      Poista
  8. Tosi hienot säärystimet ja kiva tuo kuvio mallissa. 😊😊

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos kuvio viehätti minua paljon se on aika eloisa .😀 .

      Poista
  9. Täälläkin yksi säärystimien käyttäjä, tosin vielä useammin on pitkävartiset villasukat jaloissa. Luistimiin ei paksummat villasukat mahdu, joten olen yleensä vetäissyt säärystimet niin, että niiden alareuna menee reilusti luistimien päälle. Ei palellu jalat niin helposti. Mekkojakin olisi kiva käyttää useammin, mutta näin talvella ei oikein tarkene.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Samoin useimmiten minullakin on pitkät villasukat .
      Luistelemista en ole kokeillut vuosiin niissä pitäisi olla nastat että pysyisin pystyssä 🤣 .
      Ulkoillessa minulla on toppahousut ja hameen kanssa matkalla .😀 .

      Poista
  10. Villasukkamiehiä. Mutta nuo säärystimet ovat hienot.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kokeile joskus jos on sellaiset kengät mihin ei villasukka mahdu .Ne on helppo piilottaa lahkeen sisälle ja ne voi olla sileää ja ohuempia . Mutta kiitos .😀 .

      Poista
  11. Kaunista pintaa säärystimesi.
    Minulla on pakkaskelillä kotona koko ajan polven yli säärystimet jalassa. Töissä on lyhyemmät housujen alla, että nilkat pysyvät lämpimänä.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiva kuulla useimmiten minulla on kuitenkin pitkät villasukat mutta säärystimet on hyvä vaihtoehto .😀 .

      Poista
  12. Nätit säärystimet ja kiva tuo neulepinta. Lämmittää kinttuja säärystimet! Yhet on miullakin. Mekkoja miekin tykkeen pittee ja ompelen niitä joskus itselleni.

    VastaaPoista
  13. Kiitos vai olet sinäkin mekko ihminen ja ompeletkin vielä itsellesi . Minä en ole vuosiin ommellut kuin verhoja tai jotain vastaavia .😀 .

    VastaaPoista
  14. Hei Nila!
    Oikein kivat säärystimet. Tuo mallineule on oikein mukavan näköinen. Onko niissä vain oikeita ja nurjia silmukoita. Hieno ostos.
    Terveisin Marika

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos kyllä niissä on vain niitä kerroksia ja kaksi välikerrosta joko nureaa tai oikeaa mikä on silloin enemmistönä .😀 .

      Poista
  15. On kyllä ihanat. Kaunista ja kupsakkaa tuo neulepinta ja hauska idea tuo erivärisyys.
    Minäkin rakastan mekkoja. Ihailin jo tuota sinun mekkoasi. Olen etsiskellyt kivaa trikookangasta, josta voisi saumurilla surauttaa mekon. Kaavan ottaisin omasta lempimekostani, joka rupeaa olemaan ihan pehkua.

    VastaaPoista
  16. Kirjoittaja on poistanut tämän kommentin.

    VastaaPoista
  17. Kiitos sinä olet niin taitava ompelija että äkkiä sinä surautat mekon . Tämän mekon malli on myös todella ihana. Hyvän mekon kaavat kannattaa hyödyntää 😀 .

    VastaaPoista
  18. Minä olen ollut uskollinen säärystimien käyttäjä jo parinkymmenen vuoden ajan, siitä asti, kun ensimmäiset mummoni kutomat säärystimet sain. Kuluva talvi on ensimmäinen, kun ne eivät ole minulla päivittäin jalassa, sain nimittäin viime kesänä ensimmäiset polvipituiset villasukkani ja ne ovat hieman syrjäyttäneet säärystimien tarvetta.

    VastaaPoista