keskiviikko 27. maaliskuuta 2024

Keltainen värihaaste ja uusi suojaruukku alesta .

 Keltainen väri ihastuttaa minua myös kovasti mutta puutarhassa sitä minulla on ei voi sanoa vähän mutta yritän rajoittaa sen käyttöä. 


Tämän keltaisen ukonhatun olen kasvattanut siemenestä tai minulla on niitä nyt  kaksi kappaletta jäljellä yhden annoin perennojen vaihdossa pois  . Ne kasvaa kasvilavassa mutta saavat uuden vaki kodin kaivopenkin jatko osasta kunhan olen sen tehnyt . Siemeniä keräsin talteen syksyllä mutta ei ole tullut kylvettyä  lisää....ja tarviinko edes.... en .



Kuunliljoja minulla on monenlaisia ja yksi on keltainen minkä nimeä en taaskaan tiedä  😀 . Se pysyy vielä tällaisena koko kasvukauden  .



Näitä pehkoja minulla on kolme kappaletta keskuspenkissä  .



Jos keltaisista perennoista haluan puhua niin puhun  Kulleroista pidän todella paljon juurikin niiden värinsä takia  .



Erivärisiä keltaisia päivänliljoja sain varmaan seitsämän kerran puutarha messuilta ostamassani kasvi kassissa , yhtäkään keltaista en kuitenkaan valinnut . No silloin tuli ihan hurja määrä keltaista pihaan . Ja onhan noita muitakin keltaisia ja mitä niitä rajoittamaan ne tulee näköjään väkisin  .


Tämä keltainen kultakaari viehättää myös jotenkin sen paikka on vaihtunut niin tiheään mökkimaastossa että olisi sen jo luullut kuolevan  . Ja vielä se taitaa kerran siirtyä ei oikein viihdy tässäkään  .



Tässä koti pöydällä kuvattuna .

Ihastuin ruokakaupassa käydessä tähän ruukkuun mikä oli alessa norm. 49.90 e nyt 30 e .
Tämän värit sopivat meille mökille täydellisesti. Pohjaväri toistaa mökin uuden keittiön kaappien värejä. Tässä Kehrä ryijyssä on samoja värejä ja mustaan viittaavaa löytyy läheltä myös....pyyheliina naulakosta  .

Ja keltaiset narsissit tietenkin pääsiäiseksi  tuli hankittua jo aiemmin  .


Nämä narsissit on matkustavaa sorttia  . Ensin kauppaan ties mistä  , sieltä kotiin kassissa katselivat maisemia , sieltä mökille ja taas kotia . Huomenna torstaina  sitten taas mökille.  En voinut silloin aiemmin jättää niitä vielä mökille  halusin katsella niitä täällä kotonakin  . Hyvää pääsiäisen odotusta .




Ottakaa koppi haasteesta mitä keltaista väriä sinun elämääsi kuuluu .

Kiitos Repolainen taas haasteesta ❤️ .



42 kommenttia:

  1. Minulla on paljon keltaisia kukkia puutarhassa, keltainen väri piristää mieltä. Tuo keltainen ukonhattu on kaunis . En ole tiennytkään tuosta aiemmin. Ruukku sopii kauniisti mökin väreihin.
    Aurinkoisen keltaista pääsiäisviikkoa sinulle!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos minulle myös aika uusi tuttavuus tämä ukonhattu.Ruukkuun ihastuin ja hyvin sopii minustakin .
      Kiitos samoin sinulle ❤️☀️

      Poista
  2. "Mitä niitä rajoittamaan" kirjoitit keltaisista kukista, ja olen samaa mieltä. Keltaiset kukkasi ovat niin viehättäviä!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos kyllä keltaisille on löytynyt paikka. ❤️😀

      Poista
  3. Ihania keltaisia kukkia ja muita juttuja! Kyllä keltainen vaan on vihreän ohella kevään väri.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Juu minäkin miellän puutarhassa keltaisen kevään väriksi mutta myös syksyn .❤️😀

      Poista
  4. Jännät nuo keltakukkaiset ukonhatut! Keltainen on ihana väri ja sopii niin moneen.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos minä tykkään kyllä keltaisestakin väristä sisällä ja ulkona . Taidan olla värikäs persoona .😀❤️

      Poista
  5. Keltainen ja kukat tuovat kevään. Suuren huomion vie kyllä tuo upea ryijy ja toisestakin taitaa näkyä palanen :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos kukat on ne mitä värejä tahansa tuo kevään ....olisi edes pieni piippo näkyvissä .
      Ryijyjä on minulla useita mökillä on niitä kaksi ja kotona kolme .Tämän ryijyn olen saanut yhdeltä ystävältäni .

      Poista
  6. Kaunis ruukku ja alennettuna ostettavan hintainenkin.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos minä olen samaa mieltä .❤️😀 .
      Sinun kommentti oli roskapostissa .

      Poista
  7. Kiva keltainen väri on tuossa ukonhatussa. Kullerot on ihania. Mie kerreen aina kimpun kulleroita lapsuusmaisemista, niitten kukinta aikaan. Lehtomaisemassa suuret alat sitä on. Kehrä ryijykin on kaunis.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ukonhattu on omalla tavallaan jännä ..Voi missä niitä on luonnossa ? Olen nähnyt Italiassa kyllä mutta en täällä .
      Kiitos ryijyistä pidän todella paljon ja niitä minulla on yhteensä viisi .❤️😀

      Poista
  8. Keltainen on väreistä ihanin 💛 Onpa kaunis ruukku ja osasit asettaa sen niin sopivasti narsissien ja ryijyn keltaisen värin viereen 🍋 Hauska pääsiäiskoristekin. Valkoinen jotenkin vielä raikastaa keltaista lisää 🐣 ja pieni ripaus vihreää viimeistelee värivaikutelman 💚

    VastaaPoista
  9. Keltainen on auringon väri ja siksi se piristää .
    Kiitos ruukun paikka on nyt tässä...ainakin jonkin aikaa ellei tule muutoksia .
    Pääsiäiskoristeen olen ostanut joskus Tiimarista .❤️😀 .

    VastaaPoista
  10. Kullero on niin ihan kukka ja lapsena Lapissa niitä kerättiin. Ei taida kasvaa täällä Keski-Suomessa, en ainakaan ole nähnyt missään.
    Ostin muutama vuosi sitten keltaisen villakangastakin, mutta en ole raaskinut pitää sitä ettei se nuhjaannu. Ihailen vain sitä tuossa naulakossa. 😆

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Minä en ole koskaan nähnyt luonnossa kulleroa .
      Nyt kuule villakangastakki päälle että muutkin sitä saa ihailla . Kohtahan se joutaa naulakkoon sinun ihailtavaksi kun kevät vihdoin koittaisi .❤️😀

      Poista
  11. Ihanat keltaisen piristävät kuvat💛
    Narsissit hehkuvat keltaisuutta ja kaunis suojaruukku.
    Kyllä niin kesää odottaa kesäkukkien myötä🌸
    Iloista pääsiäisen aikaa!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos keltainen on kyllä piristävä väri ja suojaruukku oli minusta sopiva mökille .
      Kiitos samoin sinne .❤️😀

      Poista
  12. Kullerot ovat minustakin ihania, olen niitä yrittänyt saada metsäpuutarhan kosteikossa lisääntymään. Aivan upeasti sopivat rinnakkain kehräryijy ja uusi ruukku!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Meillä mökillä ne kasvaa tavallisessa mullassa ja toisella puolella vaaleampaa kulleroa .
      Kiitos minustakin sopivat yhteen .😀 .❤️ .

      Poista
  13. Keltaiset kukat on minulle auringon ja valon tuojia. Tuo sinun ryijy on kaunis, sävysävyyn kukkaruukun kanssa.

    VastaaPoista
  14. Keltainen on kyllä kevään väri .
    Kiitos minä ihastuin ruukkuun ja minusta se myös sopii tuohon paikkaan .❤️😀 .

    VastaaPoista
  15. Keltainen väri on hyvin piristävä etenkin pitkän talven jälkeen.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos olen samaa mieltä keltainen on kevään ja kesän väri ❤️😀

      Poista
  16. Keltainen on kaunis väri ja se piristää.
    Minä tykkään myös kullerosta,se on myös minun suosikki kukka.
    Hyvää pääsiäistä sinulle!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos kullero on kaunis kesän kukkija .
      Kiitos hyvää alkanutta viikkoa .❤️😀 .
      Sinun kommenttesi oli ROSKIKSESSA mistä sen palautin .

      Poista
  17. Tuo ukonhattu on upean näköinen. Samoin sinulle hyvää Pääsiäisen odotusta.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos 😀❤️ .
      Sinun kommenttisi ol ROSKIKSESSA mistä sen palautin .

      Poista
  18. Keltainen on lempivärejäni, pidän siitä myös puutarhassa, vaikka olen huomannut, että se on monen puutarhurin inhokki. Joenvarren kulleroniityt kuuluivat lapsuuteeni ja siksikin pidän niistä erityisesti.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Minä olen pidättäytynyt hankkimaan paljon keltaista väriä kukissa mutta kullerot on suosikkejani .
      En ole koskaan nähnyt kulleroa luonnossa Suomessa .
      Kiitos sitä samaa sinulle .❤️😀 .

      Poista
  19. Ihanat keltaiset. Kevät on mielestäni keltainen ja vaalean vihreä. En olekkaan nähnyt ennen keltaista ukonhattua. On kyllä kaunis.
    Ihanaa Pääsiäisen aikaa sinulle.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Keltainen Ukonhattu on hieman vähemmin käytössä .❤️😀 .
      Kiitos samoin sinne .

      Poista
  20. Kaunis ruukku. Keltainen on kevään väri vihreän ohella.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos olen samaa mieltä 😀❤️ .
      Sinun kommenttisi oli ROSKIKSESSA mistä sen palautin .

      Poista
  21. Kyllä se keltainen piristää, aurinkoinen väri!

    VastaaPoista
  22. Kiitos ja hyvää alkanutta viikkoa ❤️😀 .
    Sinun kommenttisi oli ROSKIKSESSA mistä sen palautin .

    VastaaPoista
  23. Pääsiäinen meni kirjaimellisesti niin satulassa, ettei ennättänyt lainkaan "somettaa" -
    täällähän on niin paljon väri-iloa, että...
    Olen itsekin huomannut, että kyllä niitä värejä elämästä löytää, kun vain katsoo (ja kaivaa) - joskus omat linssit on niin mustavalkoiset, ettei mitään nää...
    Värihaaste ja se miten te olette napanneet tämän on avartanut mieltäni ja lämmittänyt sydäntäni... Kiitos kun olet mukana! Värikästä kevään jatkoa!

    VastaaPoista
  24. Kävinkin lukemassa ja todella satulassa olette pääsiäisen viettänyt 😀 .
    Nämä värihaasteet viehättää minua suuresti koska rakastan voi sanoa kaikkia värejä.

    VastaaPoista